Blog

22 Jun 2019 (Sabtu) - SK Seri Bintang Utara telah menghantar kontinjen seramai 29 orang murid ke Putrajaya untuk menyertai Karnival Citranovasi dan Ceritera Sahabat Pengakap anjuran SK Putrajaya Presint 9(2), salah sebuah Sekolah Berprestasi Tinggi dalam negara. Pertandingan bertaraf kebangsaan ini telah menyaksikan beberapa pencapaian yang membanggakan oleh kontinjen sekolah. Daripada 15 jenis pertandingan yang ditawarkan, SKSBU telah menyertai sebanyak 9 jenis acara. Berikut merupakan pencapaian sekolah dalam karnival tersebut :

Pencapaian Pertandingan
 Emas  1. Roket Air (Sasaran)
 2. Pandu Arah (TKRS)
 Perak  1. Kuiz Bijak Pendidikan Keselamatan Jalan Raya
 2. Bantu Mula (BBSM)
 3. Gubahan Bunga (Puteri Islam)
 Gangsa  1. Kuiz Bijak Sains
 2. Kuiz Bijak Matematik
 3. Sudoku
 4. Memasak (Pandu Puteri Tunas)

Tahniah kepada semua peserta yang telah berusaha bersungguh-sungguh bagi mengharumkan nama sekolah. Tahniah juga kepada guru-guru pembimbing yang komited dalam melatih tanpa mengira masa.

Klik sini untuk melihat gambar-gambar yang lain.
Anda juga boleh klik pautan galeri foto dan video yag terdapat disebelah kanan laman web untuk aktiviti-aktiviti sekolah yang lain. Jangan lupa subscribe Saluran Youtube Sekolah, Bintang Broadcasting Studio.
Di Seri Bintang, Pembelajaran Melangkaui Sempadan

Kekal Berhubung Bersama Kami

Segala komunikasi dan penyampaian maklumat SK Seri Bintang Utara adalah melalui laman web ini, surat-menyurat dan juga aplikasi Whatsapp sahaja . Pihak sekolah tidak mempunyai sebarang akaun media sosial rasmi seperti Facebook, Instagram dan Twitter. 

Statistik Kunjungan

772275
Hari IniHari Ini4
SemalamSemalam425
Minggu IniMinggu Ini1514
Bulan IniBulan Ini5707